Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, July 9, 2009

RINDUNYA KAT NAJWAN









Alhamdulillah ummi berjaya melepasi Kursus selama 5 hari bermula 1 hingga 5 Julai yang lepas. Ummi berjaya melawan rasa rindu dan kini ummi telah berada di rumah untuk bersama di sisi Najwan dan Abi...hehe..Susah sangat masa hari pertama nak pergi kursus.



Masa tu 30 Jun 2009, ummi amik kerja separuh hari je sebab nak packing dan bersiap ke Putrajaya sebelum bertolak ke Johor pada keesokan harinya. Abi menasihatkan ummi supaya kuatkan semangat dan adik ummi (Angah) pun menasihatkan ummi agar tidak terlalu sedih semasa berjauhan dengan Najwan. angah cakap, ummi yang kena kuat semangat kalau tak nanti anak tak sihat pula rindukan ummi. Masa hari Selasa tu, ummi banyak menghabiskan masa dengan Najwan sebelum bertolak ke KL Ummi rasa agak selesa nak meninggalkan Najwan kerana ada adik ipar ade di rumah untuk tengok-tengokkan Najwan bila abi pergi kerja. Alhamdulillah. Terima Kasih Mak Ndak panggilan yang dipanggil oleh Najawan.



Ummi bertolak ke Kl lambat sangat sebab berat sangat hati ummi nak tinggalkan Najwan. Pukul 9malam baru bertolak ke KL, sampai sana pukul 12.30 lebih. Adik ummi yang bawa ummi ke Kl dan menumpang di rumahnya di Putrajaya. Masa nak pergi tu Ummi peluk Najwan erat dan cium Najwan sambil menitiskan air mata. Najwan pun seperti faham je, Najwan pun peluk ummi erat dan cium ummi. Pandai Najwan (",) Faham ye, duduk elok2 ye, jangan sedih-sedih, ummi sentiasa ingatkan Najwan. Huhu..tak tahan masa ni, terus ummi masuk kereta.




Dipendekkan cerita, setibanya ummi di tempat kursus di Gunung Pulai, Johor, terus ummi minta abi sendkan mesej bergambar Najwan. Setiap hari ummi akan minta abi sendkan gambar2 Najwan. Antara gambar-gambar yang telah disend adalah seperti berikut, hehe ayat skema:-


Najwan sedang menunggu untuk disuap makanan oleh Mak Ndaknya...(",)




Najwan semasa bangun tidur, suami cakap dia macam susah nak tidur masa saya takde..selalunya memang Najwan tidur atas tilam je, tapi disebabkan Najwan susah tidur Mak Ndak tidurkan Najwan dalam buaian, kadang-kadang atas tilam.


Najwan sedang berselera makan.




Najwan tengah relax sambil memegang botol susunya (",)




Najwan tengah cari mood nak tidur, ni masa hari pertama . Suami bagitau Najwan susah sangat nak tidur masa hari pertama, sebab selalunya saya yang tidurkan Najwan..huhu..sedih masa ni...takpe..Be a good boy ye sayang (",)




Hah, Najwan dah dapat tidur..tu pun atas tilam..Najwan tak biasa tidur atas buaian...(",)



Najwan tengah relax atas katil bersama abinya semasa suami baru balik kerja...




Najwan semasa hari pertama, malam tu dia macam tercari-cari ummi untuk tidurkan Najwan..huhu :(



Najwan bangun tidur pada hari kedua... Cari ummi ye...nanti ummi balik ye...
I miss u so much..(",)


Abi cerita pada ummi yang Najwan ni masa ummi ade kalau nak ummi selalu merengek-rengek sambil sebut ma..ma...ma...umm..mi..mi..mi... sambil menangis.... sambil memandang Ummi minta didukung. Tapi semenjak ummi tak de..Najwan tak de pun bunyi cam tu..cuma hari ketiga Najwan dah bunyi macam tu..agaknye, baru teringat ummi kot...Terharunya ummi dengar abi cerita pasal Najwan.




Akhirnya hari yang ditunggu telah tiba. Abi telah ambil ummi dari tempat kursus hingga ke rumah..sesampainya di rumah pukul 1.00 pagi..Najwan dah tidur..Ummi cium Najwan, Najwan tersenyum sambil tidur..Agaknya Najwan mimpi ummi kot..hehe. Dan keesokannya, ummi ambil cuti untuk bersama Najwan. Apabila ummi tinggalkan Najwan sekejap pun, dah meronta-ronta nangis...agaknya masa nilah Najwan nak tunjuk perasaan yang Najwan rindukan ummi dan tak mahu ditinggalkan lagi...oooohhh sungguh ummi terharu....(",)

6 comments:

  1. terharu baca citer ummi najwan...dpt bayang cmne perasaan hana.cam saye tak pernah lagi bejauhan dgn aqilah.

    ReplyDelete
  2. Terima Kasih ummiQaisara..masa saya tulis artikel ni pun saya dok tahan air mata..ni ler pengalaman pertama tinggalkan anak ...susah hati ..tapi buat2 relax masa kursus..selalu minta doa Allah tabahkan hati dan anak selamat dan sihat di sana...(",)

    ReplyDelete
  3. begitulah bila jadi ibu, 24 jam asyik terkenangkan anak je, ayahnya pun dh jadi nombor 2. heheh
    nasib baik ayah tk jeles!

    ReplyDelete
  4. anak pertama memang mcm ni, semua pun akan lalui nya.. memang berat nak berjauh sikit..
    tp bila anak dah ramai, xde lah sedih sgt, cuma risau jer.. anak2 makan ke, ok ke tidur.. normal kan, ibu memang risau lebey kalo bab anak2 ni... :)

    ReplyDelete
  5. to mama nabihah...betul ler..masa kursus ari tu..kalau call suami asyik tanye anak je...suami pun tanye..ooo nape tak tanye pasal abg???hehe...jeles ke ape tu???hehe...(",)


    to kak yong...thanx kak yong...memang betul risau..kak yong mesti dah banyak pengalaman kan???minggu depan lak hana kursus 10 hari...lagi risau...:( seoga semuanya berjalan lancar...insya Allah (",)

    ReplyDelete
  6. comel nye najwa...geram tgk pipi die...mata bulat...hehehehe....

    ReplyDelete