Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, December 17, 2009

NAJWAN TELAH SIHAT DAN KEMBALI CERIA...RUPANYA UMMI DAPAT ADIK LAGI..(",)

Najwan semakin aktif ingin berjalan dan berlari (",)

Akhir-akhir ini Najwan sangat manja dengan ummi dan abi (",) Ada apa-apa ke??

Najwan sedang menghitung hari...bila adik Najwan nak keluar ni??Lelaki ke perempuan??Boleh jadi kawan sepermainan Najwan nanti (",)

Assalamualaikum semua...

Hari ni ummi nak berkongsi cerita pasal Najwan yang telah dua minggu tak sihat disebabkan terkena cirit birit..kesian Najwan..Sebelum ni Opah Pengasuh yang jaga, tapi semenjak ummi dan abi pindah umah baru, umah pengasuh tu jauh, jadi Najwan dihantar ke Nursery oleh ummi. Semenjak dihantar ke nursery, Najwan terkena cirit-birit. Ummi mulai risau...


Dalam dua minggu lepas, ummi ngan abi asyik naik turun klinik untuk dapatkan ubat bagi memastikan Najwan kembali sihat dan ceria...dah la tak sihat, tak lalu makan dan tak boleh tidur juga. Perkara ini telah membuatkan Ummi dan Abi juga tak dapat tido sebab mereka risaukan Najwan.


Dan semenjak cirit juga, bontot Najwan jadi merah-merah akibat pampers. Najwan begitu terharu dengan ummi. Demi melihatkan kesihatan Najwan terus terjaga, ummi terus bertukar sepenuhnya kpd Cloth Diapers. Dan sampai hari ini Najwan telah mempunyai 21 helai Cloth Diapers. Najwan tidak lagi memakai pampers. Banyak kebaikannya memakai Cloth Diapers ni..Nanti ummi akan ceritakan dalam entri yang akan datang berserta gambarnya sekali..hehe, Najwan nampak selesa, cuma kesian kat ummi sebab ummi kena rajin basuh dan keringkan Cloth Diapers Najwan, disamping Najwan semakin sihat, duit ummi pun boleh jimat. Tak perlu lagi beli lampin pakai buang.."Thank you ummi".


Akhirnya, Najwan telah sihat, lalu makan dan kembali ceria setelah berjumpa Dr Raofah , seorang Doktor Pakar yang menyambut kelahirannya dulu. Terima Kasih Doktor dan dengan izin Allah..alhamdulillah...Sekarang ni Najwan makin aktif dan dah memanjat tangga umah hampir sampai tingkat dua..ish bahaya ni..ummi ngan abi kena selalu tengok Najwan..(",)


Dan ada lagi satu berita..akhir2 ni Najwan macam manja sangat2 dengan abi dan umminya, ummi pulak macam tak sihat sikit. Lepas jumpa Doktor Raofah, rupanya ummi didapati mengandung adik Najwan...alhamdulillah rezeki..."patutla Najwan tak sihat dan manja sangat..rupanya nak dapat adik lagi ye" kata ummi dan abi...Walau apa pun terjadi ummi dan abi tetap sayang Najwan dan adik Najwan nanti, semoga anak-anak ummi menjadi anak2 yang soleh dan solehah. Insya Allah..(",)

7 comments:

  1. alhamdulillah..... rezeki berganda sempena tahun baru... :-) congrats ya....

    ReplyDelete
  2. Terima kasih fidza..datang lagi..(",)

    ReplyDelete
  3. Kak Hana Pregnant? Alhamdulillah...tahniah... :)) Najwan jangan nakal2...;P

    ReplyDelete
  4. Hehe..rezeki Dayang....terima kasih..

    ReplyDelete
  5. Najwan mesti semakin hepi sebab nak dapat adik!! Tahniahh utk Hana!

    ReplyDelete
  6. Terima kasih shu...(",)

    ReplyDelete
  7. tahniah hana..najwan nak dpt adik yer...jgn naughty2 k...

    teringin pula akak nak mengandung lg tp apakan daya... :(

    ReplyDelete