Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, November 25, 2010

HARI-HARI YANG SIBUK BERSAMA DUA CAHAYA HATI







Assalamualaikum semua.....

Nampaknya sudah berhabuk laman sesawang anakku ini. Lepas bersalin pada 25 Julai yang lalu, hari-hariku menjadi bertambah sibuk setelah mempunyai dua cahaya hati yang sungguh manja dan comel, hik hik. Hari-hari yang dilalui bertambah ceria dengan keletah kedua-dua cahaya hatiku ini. Walau pun tanggungjawab dan komitmen sebagai ibu bertambah berat. Namun hilang rasa letih ini bila terpandangkan dua cahaya hatiku.

Hari berganti hari, Muhammad Zakir Najwan iaitu putera sulungku telah mencapai umur dua tahun pada 24 November 2010 iaitu semalam. Insya Allah sambutan hari lahir dan doa selamat akan diadakan di rumah mertua pada hari esok kerana hari lahir abi chunya pula pada 25 November 2010. Insya Allah akan disambut sekali dengan ulang tahun perkahwinan ku pada 30 November 2010 ini.

Nurul Insyirah Annadhirah pula telah berusia 4 bulan. Alhamdulillah puteriku ini telah belajar meniarap . Asyik nak meniarap je sekarang ni, hehe. Dan anak kedua kali ini, ummi telah bertekad untuk menyusu badan sepenuhnya. Alhamdulillah setakat ni berjaya dengan kekuatan yang diberi Allah. Setiap hari ummi akan buat stock susu untuk Insyirah. Di ofis juga mengambil sedikit masa untuk membuat stock susu. Alhamdulillah, dan kelebihan menyusu baby ni, ramai yang cakap ummi bertambah slim. dan memang betul pun, ummi timbang dah 50 kg..dulu sebelum melahirkan anak kedua, berat asal asyik 54 kg je tak nak turun2 hehe. Semoga maintainla hendaknya.


Najwan yang berusia 2 tahun sehari dah pandai cakap sebutir sebutir dan semakin jelas perkataannya. Hehe, tengah seronok bercakap ni. Hari-hari nak bercerita dengan ummi, abi dan adiknya.Insyirah pula dok belajar meniarap. Alhamdulillah. Seronok melihat perkembangan anak-anak membesar, Hati ummi menjadi berbunga-bunga setiap hari, hehe. Ya Allah berikan yang terbaik untuk anak-anakku.Insya Allah

2 comments:

  1. slm..comelnya insyirah..ade iras2 najwan jugak.

    ReplyDelete
  2. ye ke shu..hehe..mata ngan telinga lain kan..hehe

    ReplyDelete